“Succes voor mij is appreciatie krijgen van de klant. Wie bij ons werkt, moet de mens aan de andere kant van de toonbank graag zien."
Henri Renmans
Bovenstaande quote zegt het allemaal. Het merk ‘Renmans’ zou niet zijn wat het nu is, zonder deugdelijke basisfilosofie. En die draait helemaal rond respect. Voor de klant, onze medewerkers, ons vlees en de traditionele kijk op beenhouwerij: van vakmanschap naar klanttevredenheid.
Henri Renmans weet waarover hij spreekt. Hij leerde zelf het slagersvak van zijn vader en leidde jarenlang de verswarenafdeling van een supermarktketen. Met die 2 troeven – kennis van het vak én van de distributie – maakt hij in 1978 samen met zijn echtgenote Nicole Albert de stap naar zijn eigen beenhouwerij.
De eerste Renmans beenhouwerij bij Aldi – toen nog onder de naam Discount R – opende in 1980 de deuren. Samen met het Aldi-netwerk groeide ook Renmans snel in de volgende jaren.
Om de sterke groei te ondersteunen, associeert Henri Renmans zich in 1984 met Richard Bovy. Richard Bovy ontfermt zich over de administratie, het personeelsbeheer, de boekhouding en marketing. Hij draagt bovendien bij aan de commerciële ontwikkeling van Renmans.
In 1989 komt het eerste verkooppunt in Frankrijk, onder de naam “Henri Boucher”, ook bij Aldi. In 1992 volgt de eerste winkel in Luxemburg.
In 1993 komen de zonen van Henri Renmans, Rik en Nico, in de onderneming.
In 2006 voegt ook de zoon van Richard Bovy, Jeoffrey Bovy, zich bij de ploeg. Tot op de dag van vandaag is Renmans nog altijd voor 100 % een familiale onderneming.